I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday 10 July 2012

Beza Cinta, Sayang Minat dan Suka


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita.Segala apa yg kita buat,kalau boleh nk dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia.Kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta ditujukan kpd sseorg yg kita selalu mimpi.Tanpanya kita akn rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dgn hati yg ikhlas kpdnya walaupun dia buat tak tahu je)

 

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan sseorg utk berkongsi  rahsia dan kisah duka kita.Selalunya kita akn sayangkan sseorg yg menjadi TELINGA kpd masalah kita. (dalam erti lain : sayang ditujukan kpd sseorg yg boleh membuangkan masa dia utk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita juga boleh menyakitkan hati dia kerna kita bukannya cinta kpdnya)

 

Suka - Kita sukakan dia kerna dia kelakar.Dia happy-go-lucky.Bila bersama dia,kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut.Tapi,kita taklah rindu sngat kat dia bila tak jumpa seminggu. (dalam erti lain : suka ditujukan kpd sseorg yg boleh menjadi pelawak kpd kita.Kita akn suruh dia diam sekiranya kan kita dah nak pecah..)

 

Minat - Apa sesuatu pd dirinya yg menarik kita utk mendekatinya. (dalam erti lain : minat ditujukan kpd sseorg yg ada sifat, peribadi atau barang yg kita mahukan..)

 

Tetapi kita kena ingat bahwa tanpa minat, suka dan sayang kita tidak akn CINTA pd sseorg itu.. 

 

No comments:

Post a Comment